Computer forum

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
Ivanti service manager / Een email herzenden in Ivanti service manager
« Last post by Cola on 4 April 2019, 09:21:00 »
Als ik via een template een e-mail verzonden heb in Ivanti service manager, kan ik deze e-mail dan eenvoudig doorsturen naar dezelfde of een andere gebruiker?
2
Wij hebben Ivanti service manager in de cloud gehost bij Ivanti zelf.
Als ik bij Ivanti een refresh aanvraag van de STG vanaf de productie en idem met een refresh vanaf de UAT, blijven de service requests die in staging en user acceptance staan wel bewaard of worden die weggegooid met de refreash vanaf de productie?
3
Software / Gebruikers geautomatiseerd lid maken van een andere rol
« Last post by Cola on 5 March 2019, 15:37:03 »
Is het mogelijk om gebruikers op basis van hun landcode in de employee kaart lid te maken van een andere rol in Ivanti service manager?

Onze tennent is namelijk voor de gehele Benelux en de Belgische gebruikers willen graag gebruik maken van de self service IT rol terwijl de Nederlandse collega's gebruik willen maken van de self service mobile rol van Ivanti service manager.

Alvast bedankt voor het meedenken.
4
Software / Verschil incident en een service request
« Last post by Cola on 4 February 2019, 11:29:10 »
Als ik nieuwe mensen mag inwerken op de service desk komt altijd de vraag: wat is het verschil tussen een service request en een incident en daarom dat ik het hierbij graag aan u uitleg.

Wat is een service request.
Een standaard request is een verzoek van een gebruiker om informatie, advies, een standaard change of toegang tot een service. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het wijzigen van een wachtwoord.
Een service request onderscheidt zich van een incident. Een incident is een ongeplande onderbreking van een IT service of vermindering van de kwaliteit van een IT service.
Ook voor andere afdelingen behalve de ITafdeling kan een service request worden ingediend zoals bijvoorbeeld een verzoek om vrije dagen bij HR.

5
MySQL / Iedere nacht stopt de Mysql database in Directadmin
« Last post by Cola on 4 February 2019, 11:28:03 »
Hallo,

Ik heb een probleem met de MySQL database in Directadmin.
Iedere dag stopt de service MySQL rond 0:10 uur op de server.

Als ik op restart druk, dan werkt het weer 24 uur.
Hoe kan het dat deze service iedere keer weer uitvalt?

Ik gebruik MySQL 5,6 op Directadmin 1.55
6
PHP / Hosting geeft geen PHP5.6 meer, ik heb een probleem!
« Last post by Cola on 23 January 2019, 12:07:32 »
Mijn hostingpartij geeft geen PHP5,6 meer op de server. Hij geeft aan in verband met veiligheid!

Er zouden geen veiligheid updates meer komen voor PHP5,6. Maar nu is alles PHP7,2 bij hem geworden. Maar hierdoor werken mijn scripts niet meer!
Waar kan ik nog PHP 5,6 hosten?
7
Software / Licentie Ivanti service manager
« Last post by Cola on 12 November 2018, 10:42:46 »
Licentie Ivanti service manager:

Als automatisch verversen is ingeschakeld en de servicedesk medewerker wordt niet automatisch uitgelogd, dan blijft de gebruiker een licentie gebruiken. Ook als deze medewerker van zijn werkplek weg gaat daarom dient er altijd een automatische uitlog plaats te vinden als een medewerker een bepaalde tijd geen gebruik heeft gemaakt van service harmony.

Zolang de gebruiker niet is uitgelogd blijft 1 licentie in gebruik wat tot onnodig hoge kosten tot gevolg kan hebben.
8
Windows 10 / Migreren naar Windows 10 vanaf Windows 7
« Last post by Cola on 25 October 2018, 10:35:43 »
De standaard binnen ons bedrijf is nu nog Windows 7 en wij willen migreren naar Windows 10.
nu begreep ik dat wij Ivanti automation hiervoor kunnen gebruiken maar welke andere producten in de markt kunnen de migratie van W7 naar W10 verzorgen.

Wij hebben in Nederland ongeveer 800 computers die over moeten naar Windows 10.
9
Een aantal knoppen zijn niet juist vertaald door onze consultant.
Nu wil ik deze knoppen aanpassen en als ik het goed begrijp dan kan ik deze vinden onder Frs_def_businessobjectlayouts.

Deze kan ik echter niet vinden. Ik kijk in de translation tool op Configure Organization -> Profile ->  Languages

Frs_def_businessobjectlayouts   Internal Task SDA   Views/0/Toolbar/Reject/Text   Reject      Reject   Voltooien
Frs_def_businessobjectlayouts   Internal Task SDA   Views/0/Toolbar/Reject/ToolTip   Reject      Reject   Voltooien
Frs_def_businessobjectlayouts   Internal Task SDA   Views/1/Toolbar/Reject/Text   Reject      Reject   Voltooien

Waar kan ik deze aanpassing uitvoeren onder FRS_DEF kan ik wel een aantal vertalingen vinden maar niet de Configure Organization Profile Languages.
10
Linux / Re: Overstappen op Linux
« Last post by Cola on 1 October 2018, 09:19:26 »
Begin eens met een Ubuntu of MintOS installatie.
Dat zijn wel redelijk instap programma's als je meer met Windows wilt doen.

Daarnaast boeken kopen of naar de bibliotheek om deze te lenen want als je veel wilt weten zal je boeken moeten eten.
Pages: [1] 2 3 ... 10