Computer forum

Author Topic: Geluid van mijn notebook kraakt  (Read 2991 times)

bambam

• Schrijft hier veel
    • View Profile
Geluid van mijn notebook kraakt
« on: 8 January 2014, 23:03:24 »
mijn geluid kraakt af en toe tijdens series heen (soms lijkt het meer te worden, vooral als de serie al even bezig is), dan valt het 2 seconden uit (het geluid) en tijdens een meldingsgeluid kraaktie ook.. Heb jij enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? Kan het stof zijn? Driverupdate heb ik al gekeken maar daar ligt het niet aan, tenminste, hij geeft niet aan dat er een update klaar staat

Wizkid

• Computer freak
  • Forumbeheerder
  • Schrijft hier veel
    • View Profile
Re:Geluid van mijn notebook kraakt
« Reply #1 on: 8 January 2014, 23:05:12 »
hmm, goede vraag. Heb je dit gekraak ook als je een dvd afspeelt, copy's zijn vaak van minder goede kwaliteit. Heb je dit met interne speakers of ook met koptelefoon of externe speakers?

bambam

• Schrijft hier veel
    • View Profile
« Reply #2 on: 8 January 2014, 23:11:02 »
Ik heb niks in mijn laptop en ik heb de afgelopen dagen enkel series gekeken en geloof dat ik dat pas een aantal dagen heb.. Ik heb het nog niet geprobeerd met mijn oortjes aangezien die ook niet echt betrouwbaar zijn (moet ze op een bepaalde manier houden willen ze het doen) Maar ik heb het ook als dat laptop gewoon een melding geeft, dan kraakt dat meldingsgeluid

Wizkid

• Computer freak
  • Forumbeheerder
  • Schrijft hier veel
    • View Profile
« Reply #3 on: 8 January 2014, 23:13:34 »
simpele dingen die je kan proberen: Geluiden (wav) kan je zachter zetten, als dit niet de oplossing is, dan toch echt even met een externe speaker luisteren of het ook is. het zou kunnen zijn dat de boxen zijn opgeblazen, dan krijg je ook een kraakje erin. Anders is het idd hardwarematig.

bambam

• Schrijft hier veel
    • View Profile
« Reply #4 on: 8 January 2014, 23:16:44 »
Hoe kunnen mijn boxen zijn opgeblazen? En de externe speakers zijn mijn oortjes? Wat te doen als het hardwarematig is?

Wizkid

• Computer freak
  • Forumbeheerder
  • Schrijft hier veel
    • View Profile
« Reply #5 on: 8 January 2014, 23:17:09 »
Door te harde muziek, te zware bass kan je speaker kapot gaan. Als het hardwarematig is, dan is je audiokaart kapot, daar kan je niets aan doen, in de meeste gevallen is die onboard bij een notebook. Je kan dan nog wel een externe USB audiokaart kopen.