Computer forum

Author Topic: De meeste weblogs zijn verlaten  (Read 3336 times)

affiliatemanager

• Guest
De meeste weblogs zijn verlaten
« on: 10 June 2009, 11:50:24 »
Er word veel geklaagt over de grote hoeveelheid websites die al jaren en soms al decennia lang niet zijn geupdate. Daarom is het goed dat domeinnamen per jaar betaald moeten worden, als iemand er geen interesse meer in heeft, dan word het domein vrijgegeven voor een volgend persoon die mogelijk wel iets met de website wil ondernemen.

De weblogs die mensen gratis kunnen aanmaken zijn een groter probleem. Websites zijn weblog.nl en wordpress.com groeien en groeien en de meeste bevatten nauwelijks nog relevante informatie want ga maar na, wat vorig jaar nog boeiend computernieuws was, is dit jaar al geheel verouderd.

Helaas geven een heleboel bloggers het na een paar berichten op omdat ze het idee hebben dat
1) Niemand de blogs leest
2) Ze er geen geld mee verdienen.

Deze websites zijn verlaten en blijven wel eeuwig bestaan, of dit handig is. Ik durf er hardop aan te twijfelen.

Pindakaas

• Guest
Re:De meeste weblogs zijn verlaten
« Reply #1 on: 10 June 2009, 11:52:47 »
Geld verdienen op internet is sinds de economische crisis nagenoeg over, je moet wel een heel goed concept hebben wil je nog winst kunnen maken met je websites. Het maken van een goede website alleen is niet voldoende, de website moet ook veel bezoekers hebben en veel bezoek.

Want alleen bezoekers kunnen iets kopen maar het blijkt dat iedereen de knip zo hard dichtgedrukt heeft, dat er niets meer valt te verdienen.

Tenminste, ik spreek uit eigen ervaring:
van bijna een maandinkomen per maand, tot alleen maar kosten voor webhosting en domeinnamen.
Ik zat rond de 25.000 euro omzet per maand!

affiliatemanager

• Guest
« Reply #2 on: 10 June 2009, 12:04:44 »
Het is op dit moment heel erg zwaar weer voor mensen geld proberen te verdienen door middel van affiliate maar net zoals in de natuur zullen alleen de allersterkste overblijven. Iets wat weer goed is voor de voortgang van zaken.

Misschien waren de afgelopen jaren wel veel te veel vissers in de vijver.
Nu de visstand op historisch dieptepunt staat, zullen deze vissers iets anders moeten verzinnen om hun geld naar binnen te halen. Dat houdt in dat ze kunnen stoppen met vissen en dat de echte affilliate ondernemers als de visstand straks weer normaal is, genoeg geld moeten kunnen verdienen.

affiliatemanager

• Guest
« Reply #3 on: 10 June 2009, 12:06:16 »
Pindakaas, ik lees ook net dit topic http://www.computermonster.nl/computerforum/index.php?topic=928.0

Ik denk dat het hiermee ook te maken hebt, dat je niets meer binnen haalt.
Misschien is het aanschaffen van een nieuwe domeinnaam op een andere server voor jou de oplossing ?

Pindakaas

• Guest
« Reply #4 on: 11 June 2009, 20:12:53 »
Ik heb al een setje nieuwe domeinnamen aangeschaft maar blijkbaar is dat niet voldoende om in de gunst van Google te komen. Het lijkt alsof ik geheel opnieuw moet beginnen met mijn werk.

Beertje

• Guest
« Reply #5 on: 12 June 2009, 00:18:43 »
Vaak zeggen ze dat weblogs een publiek van 1 persoon hebben, eigenlijk ook niet zo gek, iedereen wil webloggen, velen willen commercieel webloggen en al met al is er niemand die tijd heeft om al deze mooie teksten te lezen.

Corry

• Guest
« Reply #6 on: 2 July 2009, 18:28:23 »
Ik wil alleen maar verkopen maar of gaan bloggen nu een optie zou zijn ?
Ik heb wel een tijdje iemand betaald om teksten voor mijn weblog te schrijven maar daar heb ik geen fles parfum meer of minder door verkocht.

Wizkid

• Computer freak
  • Forumbeheerder
  • Schrijft hier veel
    • View Profile
« Reply #7 on: 26 August 2009, 00:12:28 »
Ik denk dat parfum via internet lastig gaat worden. Mensen willen vaak van te voren even snuffelen of het naar wens is.

bambam

• Schrijft hier veel
    • View Profile
« Reply #8 on: 28 August 2011, 19:43:26 »
Ik heb 80 blogdomeinen en ik heb in 1 jaar nog geen 800 euro aan inkomsten ermee gemaakt. Natuurlijk maak ik niet iedere dag een nieuw artikel voor alle 80 de domeinnamen maar ik update bepaalde sites als ik wat informatie heb.

Helaas zijn de inkomsten dus gelijk aan de uitgaven en alle moeite is dus voor niets geweest.
Zonde.